MisseMojse

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2011

vår dag

Av Ellinor - 10 oktober 2011 14:31

Ja idag firar Emil och jag 3 år tillsammans!! =) shit vad tiden gått fort, minns det som igår när jag träffade han för allra första gången, men det tog väl några dagar innan vi blev tillsammans =) 10/10-08 så blev det vi =) och en underbar liten dotter har vi tillsammans o vem vet om det kommer fler ;) haha


Så idag ska jag göra klyftpotatis med kyckling o ädelostsås, såå gött!


ja, fast vi firade ju egentligen vår dag i lördags, då var Molly hos sin mormor och vi åt på en restaurang i karlskrona =) senare blev det folkets hus i eringsboda där en eller 2 öl slank ner haha :P så en grymt rolig kväll hade vi =) var nog inte hemma förräns halv 4 på natten :O sent för o va oss.


Så nu är det måndag igen, helgen går alltid för fort =/ igår vet jag inte vad det var med mig, antingen bakfyllan som satt i hela dan eller så var magen på dåligt humör bara... Kunde inte äta på hele dan typ. Gjorde tacos igårkväll men tog en tugga sen mådde jag såå illa =( usch. men tur magen mår bra idag o det fanns tacos kvar som jag kunde mumsa på lite till lunch :P Tacos är ju liksom det godaste som finns =)


Jaha nehe, barnet sover nu och jag ska nog ta det lite lungt som vanligt :P tvättar massvis med kläder o diskmaskinen går för fulla muggar. Såå skönt att skaffat en diskmaskin, aldrig nån disk staplad längre :P


Nu är det såhär att jag vill ha lite hjälp. Jag har lite beslutsångest här.. Som ni vet så har jag flyttat runt lite nu iår. Flyttade ju till Bergkvara i februari och nu i augusti flyttade jag tillbaka hit ner, fast mer centralt, Rödeby ju, för att Emil skulle slippa pendla så mkt. Bodde ju som sagt i Fridlevstad innan i Emils hus som ligger en bit från både affär o BVC. Men nu är det så att mina föräldrardagar är ju snart slut, vilket betyder inga pengar (inte råd med lägenhet)  Såå.. funderar på att flytta tillbaka till Emils hus, för när vi är där och typ vattnar blommor o så, så får jag en sån sjuk tillbaka längtan dit. Nackdelen är ju att jag inte har körkort.. Och det finns endel o göra på huset innan jag flyttar dit (OM). Tapesera om i vardagsrummet, måla om i hallen, byta tvättmaskin o ja, lite så.


men kom inte o säg: Ja man det är väl bara o skaffa körkort då??

för så lätt är det inte, jag har blivit väldigt osäker på att köra, för jag gjorde faktiskt det innan, o sen har jag inte råd med ett körkort heller.


MEN, ska jag flytta tillbaka?? rädd att jag ångrar mig igen o blir deppig..


Jag SKA börja övningsköra... ska bara komma över rädslan först :S

 
 
Finni

Finni

11 oktober 2011 11:03

Dentaworks :) Kram

http://mammafinni.blogg.se

 
tessan

tessan

14 oktober 2011 11:15

Min personliga åsikt är. Flytta tillbaka och gör det bästa av det. Din kompisar har kanske körkort och kan komma till dig. Under tiden så får du kämpa med körkortet så mkt du kan och ha råd med. Visst det kanske blir lite ensamt men du har din flicka. Sen rätt som det är så har du körkort och kan ta dig hit å dit. Men gå på din magkänsla å se vart den leder till. Jag sitter själv ute i tjolabohie trots att jag har körkort är det sällan jag kör någonstans om jag inte ska till jobbet iofs. lycka till :)

http://:minkampmotbrstcancer.blogspot.com

 
Ingen bild

Anna

17 oktober 2011 16:37

Jag tycke absolut du ska pröva att övningsköra.
Med körkort får du en helt annan frihet. Lycka till!!! Anna!!

 
anna

anna

29 oktober 2011 17:55

nu vet ju inte jag vart huset eller nånting finns =) men jag kände precis likadant för ca 1,5 år sen flyttade 3 mil från strängnäs rakt ut i skogen och utan körkort hade ett antal km till bussen via en smal grusväg och tänkte först "nu är jag dum i huvudet va fan håller jag på med" men de visade sig vara de bästa valet! hade oxå rädslan att köra =) men när gubben va på jobbet så satte jag mig i smyg i bilen och puttrade runt på gården för att haja pedalerna sen började jag köra med min mor, några körlektioner senare hade jag körkort fast jag hade ju en snäll plastpappa som ställde sig på körkortslån (som jag precis betalat klart på jippi) men iaf så gör de du känner för körkort är inte ett måste för att man bor lite utanför och att kunna välja mellan hus och lägenhet så säger jag hus =D själv fick jag flytta tillbaka till min lägenhet på 41 kvm efter att han jag hyrde huset av dog =/
som sagt gör de som känns bäst för dig/er och lycka till mvh

http://anyo.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellinor - 22 februari 2012 20:40

lägger ner denna blogg eftersom jag inte bloggar här längre. Eller jag låter den vara kvar för det är roligt att kolla tillbaka--   Men kolla in min nya blogg http://kiivvii.blogg.se     Kommer hända intressanta grejer där sen ;) ...

Av Ellinor - 14 december 2011 20:47

Var ju ett tag sedan nu jag skrev. Inte hänt speciellt mycket här... Renovering av huset forsätter och snart klart hoppas jag... Tagit lite väl lång tid nu enligt min smak :p Molly har ju fyllt år, den 25 november blev min stora tös 1 år!! Tiden ...

Av Ellinor - 12 november 2011 21:53

Molly är hos sin mormor och har varit där sen igår... tanken var vi skulle renovera ostört hela dagen idag, men det blev inte så mkt gjort som jag ville.. aja. Jaha sitter i soffan, emil har somnat. allt är som vanligt.. HATAR detta.. är det fel av m...

Av Ellinor - 5 november 2011 21:10

Varning för ett känslomässigt inlägg, ointresserade och känsliga läsare ombeds att lämna sidan omgående!Det är ingen ide att lösenordsskydda inläggen eftersom ingen frågar om lösen :( det är en som gjort det hittills... Äh jag vet egentligen inte vad...

Av Ellinor - 30 oktober 2011 20:52

Jaha sitter i Bergkvara nu =) Molly har varit här sen igår, då älskling och jag åt kina buffe och hade det trevligt =) Idag har vi lagt golv i huset, riktigt snyggt blev det!! och jag längtar till allt är färdigt så vi kan börja flytta in igen.   ...

Presentation


Ellinor, mamma till Molly

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Sidor jag brukar besöka

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards