MisseMojse

Direktlänk till inlägg 6 januari 2011

Presentera mig själv

Av Ellinor - 6 januari 2011 16:00

Ja som sagt ska jag presentera mig själv, vet ej vilka som läser min blogg, men de flesta kanske inte vet vem jag är. Men då börjar jag.

 

Jag heter Ellinor och jag är född -90, så jag fyller 21 iår =) jisses... gammal ?? :P den 22 mars fyller jag. Jag kommer från Bergkvara som ligger mitt emellan kalmar och karlskrona, en liten håla är det. Enda gången det händer ngt där är väl på sommaren, vattenfestivalen tänker jag på då :P Men där bor jag inte längre. Nu bor jag med min pojkvän, Emil, som fyller 26 iår, exakt en månad efter mig :P vi bor i Fridlevstad, som ligger utanför Rödeby (karlskrona) hit flyttade jag i början av 2009 (vi blev tillsammans i oktober 2008) så snabba ryck där =) hehe. Kanske ska berätta var jag gick i skolan o så.. för den intresserade :P gick lågstadiet i bergkvara och i torsås (flyttade rätt mkt) mellanstadiet i bergkvara och högstadiet i torsås. Gymnasiet började jag i kalmar på en linje med inriktning mode/kläder, sen hoppade jag av för jag inte trivdes så fick gå IV en termin i torsås. Sen började jag på handel i kalmar. När jag träffade Emil så började jag handel i karlskrona ist.. allt för kärleken eller vad? haha nej men det var mycket annat bakom oxå.. Tog studenten i juni 2010 =) var även gravid i v 17 då =) så den 25 november 2010 kom vår lilla tös till oss. Ja, förlossningsberättelse kan ni läsa om i ett annat inlägg här på bloggen.. men det var den värsta upplevelsen jag varit med om =( så hoppas nästa förlossning blir som jag vill =) men då ska dom pumpa i mig antibiotika under hela förlossningen.. pga att Molly var sjuk när hon föddes. Aja nog om det.

 

Mina föräldrar är skilda ( men det ska jag berätta om en annan dag)

 

Jag har en del syskon.. 10 st om jag ska va ärlig, meen, bara halsyskon om jag ska vara petig. och en bror som dog förra året i mars... =( han dog i en bilolycka. vill inte skriva så mkt om de..

 

Jag älskar djur =) har haft en del.. tre katter sen jag flyttade till emil.. men de blev överkörda =( men nu har jag en innekatt. 2 kaniner har jag med.

 

ehm ja, var väl lite om mig. får duga =)

 

 

 
 
Andrea

Andrea

7 januari 2011 10:33

Hej!
Jag har för mig att vi låg på Neo i 11 dagar. Det var verkligen psykiskt påfrestande :/ Fick vara själv så himla mycket också då sambon var tvungen att jobba.
Vi fick ligga där så länge eftersom lillen inte åt själv och för att han gick ner mer än 10% av sin födelsevikt. Det tog lite tid för honom att komma tillbaka till rätt vikt, och sen fick han sola i ett dygn då han hade för mycket döda vita blodkroppar så han fick lite gulsot. Eller om det var dom röda som orsakade det, jag vet inte.
Han kom i vecka 34+6 :o Blir 3 månader idag, tiden går så jäkla fort :o
Hoppas allt står bra till med er och att liten är frisk nu :)
Kram!

http://avi.blogg.se

 
Sarah- Ung mamma till Kaylee

Sarah- Ung mamma till Kaylee

7 januari 2011 21:21

Svar: Trodde inte jag heller men så vart det :) Tack

http://www.mylifeassarah.blogg.se

 
Milla

Milla

9 januari 2011 12:32

Nej jag har ju inte facebook! Jag måste nog vara den enda på hela bloggplatsen som inte har det. Haha. Jag skaffade det en gång och satt och surfade runt lite på sidan och tyckte inte att det var något för mig och tog bort mig där ifrån igen.
Såg att du testat viktväktarna, jag försökte gå med där en gång för länge sen (inte för att jag var tjock eller behövde gå ner) men mest för att lära mig äta lite bättre, men dom nekade mig, så till dom kommer jag aldrig mer vända mig. Har du många gravidkilo kvar? Jag har 5-6 kg. Och som du skrev så har vädret vart rent för tråkigt för att kunna gå med vagnen, men nu töar det som attan här så snart ser man vägen igen och kan utnyttja trottoarerna :) Ha det bäst!

http://www.mizzmilla.bloggagratis.se

 
Milla

Milla

10 januari 2011 10:16

Milo mår toppen =) Han är snäll och gör nästan inget annat än äter eller sover. Fick första svars-leendet på julafton och nu skrattar han som bara den :) Så mysigt. Hur är det med lilla Molly då?
Hehe såg att du fyller år dagen innan mig. Lite skumt, barn på samma dag och nästan födda på samma datum =P
Idag känns våren inte långt borta, det regnar och töar och det är 2 plusgrader =)
Jag satt och funderade lite på xtravaganza istället för viktväktarna. Men det är svindyrt, men man tappar kilo snabbt. Men istället för att vara lat så får man väl ta tag i promenaderna med vagnen snart :P Ha det bra!

http://www.mizzmilla.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellinor - 22 februari 2012 20:40

lägger ner denna blogg eftersom jag inte bloggar här längre. Eller jag låter den vara kvar för det är roligt att kolla tillbaka--   Men kolla in min nya blogg http://kiivvii.blogg.se     Kommer hända intressanta grejer där sen ;) ...

Av Ellinor - 14 december 2011 20:47

Var ju ett tag sedan nu jag skrev. Inte hänt speciellt mycket här... Renovering av huset forsätter och snart klart hoppas jag... Tagit lite väl lång tid nu enligt min smak :p Molly har ju fyllt år, den 25 november blev min stora tös 1 år!! Tiden ...

Av Ellinor - 12 november 2011 21:53

Molly är hos sin mormor och har varit där sen igår... tanken var vi skulle renovera ostört hela dagen idag, men det blev inte så mkt gjort som jag ville.. aja. Jaha sitter i soffan, emil har somnat. allt är som vanligt.. HATAR detta.. är det fel av m...

Av Ellinor - 5 november 2011 21:10

Varning för ett känslomässigt inlägg, ointresserade och känsliga läsare ombeds att lämna sidan omgående!Det är ingen ide att lösenordsskydda inläggen eftersom ingen frågar om lösen :( det är en som gjort det hittills... Äh jag vet egentligen inte vad...

Av Ellinor - 30 oktober 2011 20:52

Jaha sitter i Bergkvara nu =) Molly har varit här sen igår, då älskling och jag åt kina buffe och hade det trevligt =) Idag har vi lagt golv i huset, riktigt snyggt blev det!! och jag längtar till allt är färdigt så vi kan börja flytta in igen.   ...

Presentation


Ellinor, mamma till Molly

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Sidor jag brukar besöka

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards