MisseMojse

Direktlänk till inlägg 7 mars 2011

orkar inte

Av Ellinor - 7 mars 2011 08:51

Inatt var det förjävligt asså. Igårkväll väckte jag Molly vid 9 så hon fick äta.byta blöja o få på pyjamas..tänkte att då sover hon nog längre. Men inte! hon vaknade vid 12 (??!!) och jag hann sova 1 timme... =( fyy vad seg o trött jag var. Sen efter det vaknade hon vid halv 4 igen! Då kände jag att jag inte ville va med längre... hon ville INTE somna om efter matningen och jag bröt fan ihop.. Jag är såå trött på att gå upp på nätterna. Jag orkar liksom inte längre =( Jag VILL inte längre! sa till Emil att han fan fick ta ut pappadagar nu... för jag får fan aldrig sova! ja jag vet att det är så med en bebis, men jag mår fan dåligt av det! jag HATAR nätterna.. tänker heela tiden innan jag ska sova att hoppas hon sover läänge o inte vaknar mkt.. men inatt var det extremt. Jag är så trött så jag vet inte var jag har röva ens. JAG VILL SOVA! ÅHHH!! hoppas det blir bättre snart för jag är helt slut =(


O sen katt fan på det :S slängde ut henne på balkongen ( vi har ju en bräda nu så hon kan gå ut) o tror ni inte hon ramlade ner :S shit jag blev skiträdd!! trodde hon brytit något, men som TUR är gjorde hon inte det. Hon försökte komma upp igen men gick ju inte...Fick hämta henne. stackarn.


Stackars Emil fick gå upp vid 5, ingen ide o somna om om han skulle upp vid halv 6... Mycket sömn vi fick inatt!! eller inte...


Aja men det går inte o va arg på Mollan :P hon är så söt när hon skrattar så fort hon ser mig =)


Men är det inte fler som känner som jag?? värdefyller ni inte sömnen ? jag gör det iaf... skulle fan ge allt för kunna sova en hel natt!!


aja händer inget idag iaf...


/ Ellinor

 
 
Ingen bild

Louise

7 mars 2011 09:11

Låter jobbigt :/ Konstigt att hon inte få in riktiga rutiner. Visserligen brukar vissa nätter vara jobbiga, men hon böka hela tiden eller? Jag lovar dig att jag kan ta henne nån natt sen, när vi bo grannar :) Jag ska bara komma lite i ordning först! =D

Ellinor

7 mars 2011 09:20

ja skulle va skönt om hon fick rutiner... nej hon bökar inte, det är det att hon vaknar ofta och är lite svår o söva om, man är ju trött som en gnu när man inte får många timmars sömn. hehe snällt, men absolut inte nödvändigt, är väl en period hon är inne i nu bara, går väl över snart hoppas jag

 
Ingen bild

Madde

7 mars 2011 10:29

sover hon mkt på dagen? om hon gör de, så låt henne bara sova lite på dagen, så hon blir trött när de e kväll, o har hon då hållt i gång hela dagen o bara fått sova lite så borde hon ju vara trött. funkar perfekt på min tös, hon somnar vid 20.30 sover till 06.00 får mat sen sover vi till 8.30 :) o på dagen sover hon max 2 timmar sammanlagt, asså från 8.30 till 20.30 hoppas de ordnar sig för er, hade inte heller klarat mig utan min sömn!!

Ellinor

7 mars 2011 10:55

det är faktiskt sällan hon sover på dagen :S fattar inte hur jag ska få in rutiner här...drygt

 
Ingen bild

Lovas mamma

7 mars 2011 11:51

Nu vet jag inte, men jag antar att du ammar? Om du kan, prova pumpa ut mjölk så det räcker för hela natten. Be din karl ta "jouren" en natt i veckan? Jag hade det oxå skitjobbigt ett tag. Men bara det att min sambo tog hand om Lova en natt e veckan gjorde o gör fortfarande underverk. Nu provade vi ju inte det förrän jag slutade amma. Men jisses vilken befrielse. I början var det lite svårt o släppa tankarna på att jag behöver vakna när hon gnäller. Men nu kan jag koppla bort hennes gnäll när jag vet att sambon har "jouren". Ibland vaknar jag inte ens. O faktiskt känner man sig som en människa igen ;O)

Ellinor

7 mars 2011 12:54

nej jag ammar faktiskt inte...men eftersom hon vaknar ofta så blir det jobbigt och tröttsamt. mannen tar henne på helgerna men det verkar inte hjälpa min trötthet =/

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Ellinor - 22 februari 2012 20:40

lägger ner denna blogg eftersom jag inte bloggar här längre. Eller jag låter den vara kvar för det är roligt att kolla tillbaka--   Men kolla in min nya blogg http://kiivvii.blogg.se     Kommer hända intressanta grejer där sen ;) ...

Av Ellinor - 14 december 2011 20:47

Var ju ett tag sedan nu jag skrev. Inte hänt speciellt mycket här... Renovering av huset forsätter och snart klart hoppas jag... Tagit lite väl lång tid nu enligt min smak :p Molly har ju fyllt år, den 25 november blev min stora tös 1 år!! Tiden ...

Av Ellinor - 12 november 2011 21:53

Molly är hos sin mormor och har varit där sen igår... tanken var vi skulle renovera ostört hela dagen idag, men det blev inte så mkt gjort som jag ville.. aja. Jaha sitter i soffan, emil har somnat. allt är som vanligt.. HATAR detta.. är det fel av m...

Av Ellinor - 5 november 2011 21:10

Varning för ett känslomässigt inlägg, ointresserade och känsliga läsare ombeds att lämna sidan omgående!Det är ingen ide att lösenordsskydda inläggen eftersom ingen frågar om lösen :( det är en som gjort det hittills... Äh jag vet egentligen inte vad...

Av Ellinor - 30 oktober 2011 20:52

Jaha sitter i Bergkvara nu =) Molly har varit här sen igår, då älskling och jag åt kina buffe och hade det trevligt =) Idag har vi lagt golv i huset, riktigt snyggt blev det!! och jag längtar till allt är färdigt så vi kan börja flytta in igen.   ...

Presentation


Ellinor, mamma till Molly

Fråga mig

1 besvarad fråga

Gästbok

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Senaste inläggen

Länkar

Sidor jag brukar besöka

Kategorier


Ovido - Quiz & Flashcards